doi: 10.7469/JKSQM.2018.46.4.923


O2O 서비스 이용자의 동기가 기대충족과 만족을 통해 충성도에 미치는 영향

An Effect of O2O Service Users’Motivation on Loyalty through Expectation-Confirmation and Satisfaction

  • An,Ki-Hoon(경희대학교 일반대학원 경영학과),
  • Lee,Sin Bok(경희대학교 빅데이터연구센터),
  • Lee,Sae Bom(경희대학교 빅데이터연구센터),
  • Suh,Yung Ho(경희대학교 빅데이터연구센터)

피인용문헌(Cited by)

  • . "A Study on the User Acceptance of O2O Services : Mediating Effect of Customer Attitude" East asian journal of business economics, vol. 8(3), p.15-. 2020. doi:10.20498/eajbe.2020.8.3.15
  • . "유헬스케어 서비스 사용자의 만족도와 재사용의도 영향 요인에 대한 연구: 개인용 의료정보 애플리케이션 사용자의 반응을 중심으로" 정보시스템연구, vol. 29(2), p.243-. 2020. doi:10.5859/KAIS.2020.29.2.243
  • . "스마트안전 리빙랩 환경에서의 사용자경험 평가를 위한 방법론 개발" 品質經營學會誌, vol. 49(2), p.127-. 2021. doi:10.7469/JKSQM.2021.49.2.127